Siirtolapuutarhaväki kokoontuu Tampereella

31.7.2017

Suomen Siirtolapuutarhaliitto ry. järjestää XXVI liittokokouksensa Tampereella 5.-6.8.2017. Kokous kerää yhteen siirtolapuutarhayhdistysten edustajia koko maasta.

Suomen Siirtolapuutarhaliiton ylin päättävä elin on joka neljäs vuosi kokoontuva varsinainen liittokokous. Jäsenyhdistykset lähettävät viljelijäjäsentensä määrän perusteella edustajia kokoukseen, ja Tampereella on paikalla edustajia ympäri Suomen – Helsingistä Rovaniemelle.

Liittokokous tekee päätöksiä Siirtolapuutarhaliiton toiminnan ja talouden suurista linjoista seuraavaksi neljäksi vuodeksi. Kokouksessa myös valitaan liiton puheenjohtaja sekä hallitus, johon kuuluu 10 varsinaista jäsentä ja viisi varajäsentä.

Forssassa vuonna 2013 pidetyn liittokokouksen päätöksen mukaisesti siirtolapuutarhaväki kokoontuu nyt Tampereella. Kokouspaikka on Varalan Urheiluopisto. Tampereen kaupungin tervehdyksen liittokokousväelle esittää pormestari Lauri Lyly.

Ensimmäisenä kokouspäivänä päätetään mm. tärkeistä henkilövalinnoista. Niiden jälkeen osallistujat tutustuvat Nekalan siirtolapuutarhaan, joka on palstamäärältään maamme kolmanneksi suurin. Päivän aikana tehtyjä päätöksiä kokousväki sulattelee verkostoituen illallisella Original Sokos Hotel Ilveksen Ball Roomissa.

Liittokokous jatkuu Varalassa sunnuntaina.

Suomen Siirtolapuutarhaliitto ry. on poliittisesti sitoutumaton järjestö, joka edistää ja kehittää maamme siirtolapuutarhatoimintaa. Vuonna 1930 perustettu liitto toimii tiiviissä yhteistyössä sekä ympäri Suomen olevien jäsenyhdistystensä, että Kansainvälisen Siirtolapuutarhaliiton (Office International du Coin de Terre et des Jardins Familiaux) kanssa.

Lisätietoja:

Suomen Siirtolapuutarhaliitto ry. (info@siirtolapuutarhaliitto.fi)

Puheenjohtaja Pertti Laitila, p. 041 444 6242

Sihteeri Tina Wessman, p. 010 321 3540