Messuarvonta on suoritettu - testaa tietosi!

23.4.2018

Siirtolapuutarhaliitto osallistui Tampereen Supermessuille 20.-22.4.2018. Osastollamme olleen arvonnan voittaja on Anja Pirkkalasta, jolle on postitettu palkinto - 50 euron arvoinen S-ryhmän lahjakortti. Lämmin kiitos kaikille arvontaan osallistuneille!

Arvontalipukkeella oli pieni arvauskilpailu, jossa kysyimme kolme siirtolapuutarha-aiheista kysymystä:

Minä vuonna Suomessa perustettiin ensimmäinen edelleen olemassa oleva siirtolapuutarhayhdistys?

1. 1916
  2. 1936
  3. 1956

Tampereella perustettiin vuonna 1916 Hatanpään Siirtolapuutarhayhdistys – nykyisin Niihaman Ryhmäpuutarhayhdistys. Oikea vastaus on siis 1. Yhdistyksen historiaan voit tutustua täällä.

Mitkä ovat ne neljä E:tä, jotka emeritusprofessori Pekka V. Virtasen mukaan toteutuvat siirtolapuutarhoissa?

1. etana, elämänlanka, eteläpäiväkiitäjä, elefanttiheinä
  2. elämäntapa, ennakkoluulottomuus, eksoottisuus, etätyö
  3. ekonomia, ekologia, estetiikka, etiikka

Siirtolapuutarhalaiset käyvät ainaista kamppailua etanoiden kanssa ja siirtolapuutarhaelämä on väistämättä elämäntapa, joka parhaimmillaan myös mahdollistaa etätyön. Emeritusprofessori Virtasen neljä E:tä ovat kuitenkin ekonomia, ekologia, estetiikka ja etiikka, joten oikea vastaus on 3. Neljästä E:stä voit lukea lisää täältä.

Kuinka monta siirtolapuutarhapalstaa Suomessa on?

1. 800
  2. 2 500
  3. 6 000

Maassamme on noin 60 siirtola-/ryhmäpuutarhayhdistystä, joissa on yhteensä noin 6 000 palstaa. Oikea vastaus on siis 3. Siirtolapuutarhaliittoon kuuluu 30 yhdistystä, joihin voit tutustua täällä.

Arvontaan osallistui yhteensä 148 arvuuttelijaa, joista peräti sata joko tiesi tai arvasi kaikki oikein.