Vastaa Siirtolapuutarhaliiton viljelijäkyselyyn

11.6.2018

Suomen Siirtolapuutarhaliitto on sitoutunut edistämään kestävää kehitystä ja elämäntapaa siirtolapuutarhoissa liittymällä mukaan Sitoumus2050:een.

Kysely liittyy Suomen Siirtolapuutarhaliiton Kestävän kehityksen Sitoumukseen2050, jonka liitto on tehnyt yli 800 muun suomalaisjärjestön, -yrityksen ja -kunnan tavoin. Sitoumuksissa sovitaan toimintatavoista ja tavoitteista hyvän elämän mahdollistamiseksi nyt ja tuleville sukupolville niillä keinoin, joita sitoumuksentekijällä voi olla.

Kehitys on kestävää, kun sillä tuetaan ihmisyhteisöjen, teknologian ja luonnon välistä tasapainoa. Kyse on valinnoista energiankäytössä, viljelykäytännöissä, veden käytössä, ravinnekierrossa, rakentamisessa, kierrätyksessä, taloudellisuudessa ja luonnon monimuotoisuuden sekä yhteisöllisyyden vaalimisessa.

Kyselyllä Siirtolapuutarhaliitto haluaa selvittää, miten siirtolapuutarhurit jo nyt toimivat niin, että ympäristö kukoistaa.

Viljelijäkyselyn tiedonkeruu toteutetaan sekä netti- että paperilomakkeilla. Kyselyyn vastaaminen vie aikaa noin 15- 20 minuuttia. Kaikki vastaukset käsitellään luottamuksellisesti.

Kyselyyn vastanneet voivat halutessaan osallistua arvontaan, jossa vastaajien kesken arvotaan kolme 50 euron arvoista S-ryhmän lahjakorttia. Arvontaan osallistumisen tietoja ei yhdistetä vastauksiin ja niitä käytetään vain arvontaan. Arvonta suoritetaan 15.8.2018 ja siihen osallistuneiden antamat henkilötiedot tuhotaan välittömästi arvonnan suorittamisen jälkeen.

Siirtolapuutarhaliiton sitoumus (klikkaa linkkiä – sitoumus avautuu uuteen ikkunaan).