Blogeja

Siirtolapuutarhaelämään mahtuu arkea ja juhlaa, rentoutumista ja rankkaa työtä, onnistumisia ja epäonnistumisia sekä kesällä runsaasti silmäniloa. Moni siirtolapuutarhuri bloggaa ja tokkopa kukaan pystyy siirtolapuutarhuria paremmin kuvaamaan elämää siirtolapuutarhassa.

Jos olet bloggaava siirtolapuutarhuri ja haluat blogisi esiin tälle sivulle, niin ota yhteyttä liiton toimistoon.

Suvi mökillä - elämää ja remonttia siirtolapuutarhassa

29-vuotias, kerrostaloyksiössä elämiseen kyllästynyt sairaanhoitaja, joka kaipasi pientä puuhastelua vapaa-ajalleen ja päätyi ostamaan täysin remontoitavan siirtolapuutarhamökin.

Miten istutetaan peruna?

Siirtolapuutarhanoviisin havaintoja puutarhanhoidosta.

Bloggaajasta: "43-vuotias helsinkiläistynyt pohjanmaalainen, joka on haaveillut vuosia omasta kesämökistä, ja josta vihdoin tuli pienen sipumökin omistaja."

Puutarhurin maja

Blogia kirjoittaa puutarhanhoitoon hurahtanut siirtolapuutarhuri. Haaveissa pientä puutarhurin majaa ympäröi englantilaisen cottage gardenin henkinen rönsyilevä ja kauniisti kukkiva puutarha.

Tällä hetkellä kaikki on vähän heikun keikun tai ainakin vinksin vonksin. Eteenpäin mennään leppoisalla asenteella ja matkasta nauttien.

Mukana matkassa ovat myös Herra Puutarhurin Maja ja venäjänsiniset kissat Iippa ja Helski.

Puutarhurin majalla on myös verkkokauppa.

Krikkolo

Blogi Nekalan siirtolapuutarhassa sijaitsevasta Krikkolo nimisestä palstasta.

Siirtolapuutarhaelämää ja vähän muutakin...

Palstanomistaja vuodesta 1995 lähtien. Kasvatuskokeiluja sisällä ja ulkona...

Vadelmalaaksossa

Kasveja, suunnittelua ja tekemisen iloa - siirtolapuutarhassa.

Elämä on ihanaa

Tämä on alati elämää ihmettelevän naisihmisen blogi, joka lähti liikkeelle nukkekotiharrastuksesta. Minusta on sittemmin tullut myös taimiasteella oleva siirtolapuutarhuri, jonka toilailut kyseisellä alueella ovat vasta edessäpäin. Virkkukoukku pysyy myös kädessäni ja olenkin suorastaan virkkuukoukussa.

Oravan kesäpesä

Bloggaaja: Japanille sydämensä menettänyt kissahullu, siirtolapuutarhuri, oravaoija, joogailija, harrastelija-valokuvaaja, jopoilija, kirppistelijä, kotoilija, keräilijä, roskislavalöytöretkeilijä ja haaveilija. Kotina yksiö Helsingissä, kesäpesänä mökki ja palsta siirtola-puutarhassa, kulkupelinä punainen Jopo. Kotona ja kesäpesällä myös Murunen, eksoottinen lyhytkarva kissa.

Iloquii - Portti auki siirtolapuutarhaan

Talikkotangoa Raholan siirtolapuutarhalla

Sain tämän pienoisen (työ)siirtolapuutarhamökin omakseni vuonna 2013, muistaakseni. Kaupantekoa edeltävän kesän kävin niittämässä pihasta heinää ja kitkin villiintyneitä vadelmia, nokkosia sekä voikukkaa. Kun vihdoin nimet olivat kauppakirjassa, alkoi varsinainen puskarumba!

Puutarhamökki on ollut suuri haaveeni vuosikymmeniä jo ja nyt se on suurin aarteeni, jonka vuoksi olen valmis vaikka taistelemaan, ainakin juolavehnää vastaan.

Kerron teille mökkiuutisia säännöllisen epäsäännöllisesti, halusitte tai ette.

Mikään ei ole niin tärkeää kuin puutarhan hoito. Eikä sekään ole niin kovin tärkeää
– Lin Jutang

Kotisaaren kesäkeidas

Suvussa lähes 30 vuotta kulkenut siirtolapuutarhamökki ja -palsta, jossa häärii ruuhkavuosia elävä ja siirtolapuutarhuritaivaltaan aloitteleva kolmen lapsen äiti. Suunnitelmissa unelmien puutarha, koko perheen kesäkeidas.

Siirtolapuutarhaelämää
Suljettu Facebook-ryhmä on tarkoitettu kaikille siirtolapuutarhan omistaville tai sellaisesta unelmoiville.Ryhmässä saa jakaa mm. hyväksi todettuja vinkkejä ja ideoita niin mökin kunnostamisen kuin myös pihan hoitamisen suhteen. Myös kaikenlainen siirtolapuutarhaelämään liittyvä keskustelu sopii ryhmään.
Ryhmän perustaja ja ylläpitäjä on Sanna Tuovinen.