Maksuttomia kompostointikursseja pääkaupunkiseudulla

16.3.2017

HSY:n tiedote 16.3.2017

HSY järjestää maksuttomia ja kaikille avoimia kompostointikursseja pääkaupunkiseudulla. Ensimmäiset kurssit ovat maaliskuussa.

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY tarjoaa jälleen tänä keväänä maksuttomia ja kaikille avoimia kompostointikursseja pääkaupunkiseudulla. Kurssit sopivat niin aloittelijalle kuin kokeneelle kompostoijalle. Tiedot tilaisuuksista löytyvät osoitteesta www.hsy.fi/kompostointi. Ensimmäinen kurssi on 22. maaliskuuta.

Kursseilla perehdytään käytännönläheisesti kompostoinnin perusteisiin. Yksi kurssi kestää noin pari tuntia. Avoimien tilaisuuksien lisäksi esimerkiksi taloyhtiöt sekä omakoti- ja muut yhdistykset voivat tilata maksuttoman luennon kompostoinnista vähintään kymmenen hengen ryhmille.

Kompostointi on luonteva osa pientalon jätehuoltoa. Kompostissa eloperäinen jäte hajoaa luonnonmukaisesti ravinteiksi, vedeksi ja hiilidioksidiksi. Valmis komposti on erinomainen maanparannusaine puutarhaan.

- Kun asukkaat kompostoivat biojätteen ja vievät paperit sekä pakkausjätteet kierrätyspisteeseen, sekajätettä jää jäljelle vähän ja jäteastia voidaan tyhjentää harvemmin, kertoo HSY:n ympäristöasiantuntija Minna Partti.

HSY järjestää kompostointikurssit yhdessä Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskuksen sekä Helsingin, Espoon, Kauniaisten, Vantaan kaupunkien ja Kirkkonummen kunnan kanssa.

• kurssien aikataulut ja kompostointiluennon tilaaminen: www.hsy.fi/kompostointi

Lisätietoja:

Ympäristöasiantuntija Minna Partti, puh. 040 593 6348, minna.partti(at)hsy.fi

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY on kuntayhtymä, joka tuottaa vesihuollon ja jätehuollon palveluja sekä tietoa pääkaupunkiseudusta ja ympäristöstä. HSY auttaa asukkaita toimimaan paremman ympäristön puolesta.