Puutarhanhoidon kurssi Lepaalla 2020

Ryhmätyöskentelyä kurssilla 2019 (kuva: Anne Mattsson)

Kurssipalautetta:

”Kokonaisuudessaan loistava kurssi. Lämpimät terveiset liitolle ja kiitos tästä kurssin järjestämisestä. <3

"Suuret kiitokset opettajille ja Suomen Siirtolapuutarhaliitolle hyvästä opetuksesta. Opettajat olivat ammattitaitoisia. Pidettiin hyödyllisiä opiskeluhetkiä."

”Todella hyvä kurssi! Tämä olisi pitänyt käydä jo vuosia sitten. Sain kurssilta paljon vinkkejä ja ideoitakin se poiki. Toivottavasti tulee hyvä kesä, jotta ehdin toteuttaa ne kaikki. :)”

”Kaikenkaikkiaan innostava ja uutta tietoa kasveista."

"Tämä oli ihana; ryhmät + majoitus <3 ruoka <3 "

Aika:              ma 20.4. - pe 24.4.2020

Paikka:          Hämeen ammattikorkeakoulu, Lepaa

osoite: Lepaantie 129, 14160 Lepaa

Päivitys 16.3.2020: Kurssi on peruttu COVID-19 -koronavirustartuntariskin takia.

Siirtolapuutarhaliiton perinteisiä Lepaan kursseja on järjestetty keskeytyksettä vuodesta 1949 lähtien. Kursseilla on oppinsa saanut vuosien saatossa jo reilusti toista tuhatta viljelijää.

Tule Sinäkin!

Mitä?

Kurssin opetus perustuu luentoihin, keskusteluihin ja leikkausharjoituksiin puutarhassa. Lepaan ammattitaitoiset opettajat käsittelevät monipuolisesti mm. hyöty- ja koristekasveja sekä kasvitauteja ja tuholaisia.

Kurssi alkaa maanantaina klo 10:00 ja päättyy perjantaina lounaan jälkeen.

Kenelle?

Kurssi on ensisijaisesti tarkoitettu liiton jäsenyhdistysten siirtolapuutarhureille (yksi per palsta), joilla on jo hieman kokemusta viljelystä. Kurssille osallistuvat suorittavat 3 opintopisteen arvoiset opinnot avoimessa ammattikorkeakoulussa. Kurssille mahtuu 25 osallistujaa, ja paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Kurssille voidaan ottaa myös muutama siirtolapuutarhuri sellaisista yhdistyksistä, jotka eivät ole liiton jäseniä.

Listan liiton jäsenyhdistyksistä löydät täältä.

Mitä maksaa?

Liiton jäsenyhdistysten viljelijöille kurssin osallistumismaksu on 133 euroa.

Ei-jäsenyhdistysten viljelijöille kurssin osallistumismaksu on omakustannushinta 290 euroa.

Hintaan sisältyy:

• Opetus ja kurssilla jaettava materiaali
  • Oppilaitosmajoitus 2 hengen huoneissa
  • Täysihoito (aamiainen, lounas ja päivällinen)
  • Opintotodistus

Rajoitettu määrä 1 hengen huoneita on saatavissa lisämaksusta 50 euroa/kurssijakso.

Ilmoittautuminen

Sitovat kirjalliset ilmoittautumiset 24.2.2020 mennessä liiton nettisivulla olevalla ilmoittautumislomakkeella. ILMOITTAUTUMINEN ON PÄÄTTYNYT.

Tervetuloa mukaan siirtolapuutarhureille räätälöidylle antoisalle kurssille Lepaan kauniisiin maisemiin!

Siirtolapuutarhaliiton jäsen-yhdistysten viljelijöille on tarjolla mm. koulutusta. Tietoa liiton kaikista jäseneduista saat täältä