Puutarhanhoidon kurssi Lepaalla 2022

kuva: Anne Mattsson

Kurssipalautetta:

”Kokonaisuudessaan loistava kurssi. Lämpimät terveiset liitolle ja kiitos tästä kurssin järjestämisestä. <3

"Suuret kiitokset opettajille ja Suomen Siirtolapuutarhaliitolle hyvästä opetuksesta. Opettajat olivat ammattitaitoisia. Pidettiin hyödyllisiä opiskeluhetkiä."

”Todella hyvä kurssi! Tämä olisi pitänyt käydä jo vuosia sitten. Sain kurssilta paljon vinkkejä ja ideoitakin se poiki. Toivottavasti tulee hyvä kesä, jotta ehdin toteuttaa ne kaikki. :)”

”Kaikenkaikkiaan innostava ja uutta tietoa kasveista."

"Tämä oli ihana; ryhmät + majoitus <3 ruoka <3 "

Aika:              ma 4.4. - pe 8.4.2022

Paikka:          Hämeen ammatti-instituutti, Lepaa

osoite: Lepaantie 129, 14160 Lepaa

Siirtolapuutarhaliiton perinteisiä Lepaan kursseja järjestettiin keskeytyksettä vuosina 1949-2019. Vuosina 2020 ja 2021 kurssi jouduttiin valitettavasti perumaan koronan takia. Kursseilla on oppinsa saanut vuosien saatossa jo reilusti toista tuhatta viljelijää. Nyt tarjolla on oppimismahdollisuus 25 viljelijälle.

Tule Sinäkin!

Mitä?

Kurssin opetus perustuu luentoihin, keskusteluihin ja leikkausharjoituksiin puutarhassa. Lepaan ammattitaitoiset opettajat käsittelevät monipuolisesti mm. hyöty- ja koristekasveja sekä kasvitauteja ja tuholaisia.

Kurssi alkaa maanantaina klo 10:00 ja päättyy perjantaina lounaan jälkeen.

Kenelle?

Kurssi on ensisijaisesti tarkoitettu liiton jäsenyhdistysten siirtolapuutarhureille (yksi per palsta), joilla on jo hieman kokemusta viljelystä. Kurssille mahtuu 25 osallistujaa, ja paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Jos tilaa jää, voidaan kurssille ottaa myös muutama siirtolapuutarhuri sellaisista yhdistyksistä, jotka eivät ole liiton jäseniä.

Listan liiton jäsenyhdistyksistä löydät täältä.

Mitä maksaa?

Liiton jäsenyhdistysten viljelijöille kurssin osallistumismaksu on 150 euroaEi-jäsenyhdistysten viljelijöille kurssin osallistumismaksu on omakustannushinta 315 euroa. Osallistumismaksu veloitetaan ennen kurssia.

Hintaan sisältyy:

• Opetus ja kurssilla jaettava materiaali
  • Oppilaitosmajoitus 2 hengen huoneissa
  • Täysihoito (aamiainen, lounas ja päivällinen)
  • Liiton kakkukahvitilaisuus
  • Kurssilaisten saunailta

Rajoitettu määrä 1 hengen huoneita on saatavissa lisämaksusta 40 euroa/kurssijakso.

KURSSI ON TÄYNNÄ, mutta voit ilmoittautua jonoon peruutusten varalta.

Sitovat kirjalliset ilmoittautumiset 6.2.2022 mennessä.

Tervetuloa mukaan siirtolapuutarhureille räätälöidylle antoisalle kurssille Lepaan kauniisiin maisemiin!

Siirtolapuutarhaliiton jäsen-yhdistysten viljelijöille on tarjolla mm. koulutusta. Tietoa liiton kaikista jäseneduista saat täältä