Arkistointikoulutus 2023

Tervetuloa arkistointikoulutukseen!

Siirtolapuutarhaliitto kutsuu jäsenyhdistysten toimihenkilöt verkossa järjestettävään arkistointikoulutuksen. Koulutuksen toteuttaa KSL-opintokeskus yhteistyössä Kansan Arkiston asiantuntijoiden kanssa.

Kurssi toteutetaan kaksiosaisena, kahtena arki-iltana marraskuussa. Verkkoalustana on Zoom. Linkki lähetetään ilmoittautuneille ja hyväksytyille ennen ensimmäistä koulutusiltaa.

Ajankohdat

ma 13.11.2023 klo. 17-20

ti 21.11.2023 klo. 17-20

Menetelmät

Koulutuksissa käytetään toiminnallisia sekä yhteistoiminnallisia menetelmiä sekä ryhmätyöskentelyä.

Koulutuksen sisältöjä

Arkistoinnin perusperiaatteet, mitä arkistoinnilla tarkoitetaan, yhdistystoiminnan asiakirjat, helppokäyttöinen hallinnointi, arkistointikelpoisuus ja pysyvä säilyttäminen. Arkistointisuunnitelman laatiminen tai päivittäminen.

Koulutuksen hinta

Osallistumismaksu (sis. molemmat illat) on 20 euroa/osallistuja.

Osallistumismaksu laskutetaan yhdistykseltä ennen ensimmäistä koulutusiltaa. Maksuja ei palauteta, mutta jos ilmoittautunut henkilö saa esteen, voi hänen sijaan osallistua joku toinen saman yhdistyksen toimihenkilö. Henkilövaihdoksista tulee ilmoittaa liiton toimistoon ( info[at]siirtolapuutarhaliitto.fi ) viimeistään ensimmäistä koulutusiltaa edeltävänä päivänä.

Ilmoittautuminen

Sitova ilmoittautuminen viimeistään su 5.11.2023 verkkolomakkeella (klikkaa linkkiä).

Kurssille mahtuu mukaan 20 ensin ilmoittautunutta – yhdistyskohtaista osallistujamäärärajoitetta ei ole. Ilmoittautuneet saavat erikseen sähköpostitse vahvistuksen paikastaan liiton toimistosta. Jos kurssi herättää kiinnostusta ja kaikki eivät mahdu mukaan, niin liitto harkitsee sen toistamista ensi keväänä.