Skinnarilan Spy 40 v - yleisöluento ja podcast

27.9.2021

Skinnarilan Spy Lappeenrannassa täyttää tänä vuonna 40 v. Yhdistyksen kotisivuun voit tutustua täällä (klikkaa linkkiä).Saimaan rannalla sijaitsevalla noin kahden hehtaarin alueella on 50 kaupungin vuokratonttia, kooltaan 375 m2. Tonteilla on 40 siirtolapuutarhamökkiä - neljää eri kokoluokkaa. Suurimmassa mökkityypissä on yläkerran makuutilojen kanssa tilaa 46 m2. Miltei kaikissa mökeissä on oma sauna.

Alueella on kerhotalo - nimeltään 'Soputupa' sekä oma kaivo, josta mökkiläiset saavat juoma- ja kasteluvettä. Mökkiläiset voivat myös käydä uimassa Saimaassa, johon on matkaa vain muutama sata metriä. Tonteilla on varastotila ja ulkokäymälä. Biöjätteet kompostoidaan omalla tontilla ja kuivajäte viedään jätevajan roskiksiin.

Juhlavuoden kunniaksi Etelä-Karjalan kansalaisopisto järjesti yleisöluennon, joka on katsottavissa YouTubessa (klikkaa linkkiä).

Juhlavuoden innoittamana yhdistys on myös tehnyt podcastia, jossa vanhat ja uudet mökkilöiset tarinoivat siirtolapuutarhaelämästä. Podcast on kuunneltavissa täällä (klikkaa linkkiä).