Mainostajalle

Lehdet 2020

Lehdet 2019

Ei mikään päiväperho

Siirtolapuutarha-lehti on ilmestynyt yhtäjaksoisesti vuodesta 1935 lähtien.

Se on monelle lukijalle erittäin tärkeä, ja monet siirtolapuutarhurit pistävät lehdet visusti talteen. He haluavat palata artikkeleihin uudemman kerran myöhemmin tai koostaa niistä arkiston, jonka voivat luovuttaa mökin seuraavalle omistajalle.

Lehden lukijat ovat tiedostavia ja vastuullisia sekä kaikenikäisiä

Siirtolapuutarha-lehden lukijat ovat taustoiltaan heterogeeninen ryhmä. Heitä yhdistää se, että tärkeitä asioita ovat ekologisuus, kestävä kehitys, yhteisöllisyys sekä puhdas lähiruoka.

Lehden painosmäärä on 4 000. Lukijakunnassa korostuu siirtola- ja ryhmäpuutarhaviljelijät. Muita lukijoita ovat siirtolapuutarhatoiminnasta ja luonnonmukaisesta viljelystä kiinnostuneet yksityishenkilöt, puutarha-alan opiskelijat, kirjastojen lehtilukusalien kävijät sekä lukuisat viranomaistahot.

Kaikilla siirtolapuutarha-alueilla lapsiperheiden osuus on ollut kasvava trendi jo usean vuoden ajan. Siirtolapuutarhapalstat kiinnostavat myös nuoria ja urbaaneja, usein autottomia kaupunkilaissinkkuja ja -pariskuntia, jotka haluavat polkaista mökille pyörällä sen sijaan, että istuisivat tuntikausia meno- ja paluuruuhkissa maantiellä.

Lehden sisältö

Lehden jokaisella numerolla on omat teemat ja lisäksi lehdessä nostetaan esille Siirtolapuutarhaliiton vuoden 2021 teema 'Hyvinvointia siirtolapuutarhasta.

Jokainen numero sisältää mielenkiintoisia poimintoja sekä artikkeleita mm. ihmisistä, puutarhasta (viljelystä, hoidosta ja/tai suunnittelusta), rakentamisesta (uudisrakentamisesta, kunnostamisesta ja/tai nikkaroinnista). Lehdessä kerrotaan myös siirtolapuutarhayhdistysten ja Siirtolapuutarhaliiton kuulumisista, vakituisia palstoja unohtamatta.

Teemat 2021

Koko vuoden kattoteema: Hyvinvointia siirtolapuutarhasta

1/2021

• Mökin kevätremppa
  • Ekologisuus (aurinkosähkö, kierrätys)
  • Palstan kevättyöt
  • Puutarhamessut

2/2021

• Kokkausta pihalla
  • Kevään kasvikset
  • Villivihannekset
  • Piharemontti

3/2021

• Sisustus
  • Puutarhan uusi ilme
  • Kesäharrastukset
  • Kotimaan puutarhamatkailu

4/2021

• Valmistaudu syksyyn puutarhassa ja mökissä
  • Syksyn sato
  • Ulkovalaistus

5/2021

• Nauti talvesta
  • Mökkeilyä talvella
  • Kevään idätykset

Lehden elämä jatkuu verkossa

Numerosta 1/2016 alkaen Siirtolapuutarha-lehdestä julkaistaan myös näköislehti verkossa. Näköislehti julkaistaan painettuun lehteen nähden yhden numeron viiveellä, jotta ydinkohderyhmä saa lehden sisällön käyttöönsä tuoreeltaan ja ennen suurta yleisöä.

Näköislehden ilmoituksiin lisätään linkki ilmoittajan nettisivulle.

Suomen Siirtolapuutarhaliitto ry.

Lehden julkaisija Suomen Siirtolapuutarhaliitto on poliittisesti sitoutumaton järjestö, joka edistää ja kehittää maamme siirtolapuutarhatoimintaa tunnuslauseensa ’Kestävää kesänviettoa kaupungissa’ hengessä. Vuonna 1930 perustettu liitto tekee tiivistä yhteistyötä ympäri Suomen sijaitsevien jäsenyhdistystensä, Kansainvälisen Siirtolapuutarhaliiton sekä kumppaniverkostonsa kanssa.

Siirtolapuutarha on Aikakausmedia ry:n jäsen.

Alla olevasta mediakortista (pdf) löydät hinnat, ilmoituskoot ja tekniset tiedot.

Ilmoitusmyynnin yhteystiedot

Johanna Pelto