Siirtolapuutarha-lehti

Vuonna 1935 perustetulla Siirtolapuutarha-lehdellä on alusta asti ollut tärkeä rooli sekä tiedotuskanavana että yhteisöllisyyden luojana. Viisi kertaa vuodessa ilmestyvän lehden teemanumeroissa valotetaan siirtolapuutarhatoimintaa monesta eri näkökulmasta. Lehti nostaa myös esiin ajankohtaisia aiheita, jotka ovat sopusoinnussa siirtolapuutarha-aatteen kanssa.

Lehdessä Terapiapalstaa pitää Pirkko Lahti - eläkkeellä oleva siirtolapuutarha-palstan omistaja, joka on ollut elämänsä mielenterveystyössä tavalla tai toisella ja toimii alalla edelleen.

Biologi Leena Luoto vastaa lehden Kysymyksiä palstalle lähetettyihin kysymyksiin. Hän hoiti puutarhaa aluksi äidin opein, mutta kasvi- ja puutarhatieteen opiskelu sekä monipuoliset työtehtävät kasvisten parissa ovat tuoneet lisävalaistusta alaan. Nyt hän jakaa puutarha-alan tietoa ja harrastuksen iloa sekä alalle aikoville että vanhoille konkareille ja innokkaille harrastajille.

Lehden painosmäärä on 4 000. Lukijakunnassa korostuu siirtola- ja ryhmäpuutarhaviljelijät. Lukijoita ovat myös muut aiheesta kiinnostuneet yksityishenkilöt, puutarha-alan opiskelijat, kirjastojen lehtilukusalien kävijät sekä useat viranomaistahot.

Tutustu tuoreimman numeron sisältöön tästä.

Siirtolapuutarha-lehden aikataulut 2019

Nro

Teemat

Aineisto-päivä