Siirtolapuutarha-lehti

Päätoimittaja: Pertti Laitila

Toimitussihteeri: Pirjoliisa Laurén

Toimituksen sähköpostiosoite: toimitus@siirtolapuutarhaliitto.fi

Siirtolapuutarha on Aikakauslehtien liiton jäsen.

Vuonna 1935 perustetulla Siirtolapuutarha-lehdellä on alusta asti ollut tärkeä rooli sekä tiedotuskanavana että yhteisöllisyyden luojana. Viisi kertaa vuodessa ilmestyvän lehden teemanumeroissa valotetaan siirtolapuutarhatoimintaa monesta eri näkökulmasta. Lehti nostaa myös esiin ajankohtaisia aiheita, jotka ovat sopusoinnussa siirtolapuutarha-aatteen kanssa.

Lehdessä Terapiapalstaa pitää Pirkko Lahti - eläkkeellä oleva siirtolapuutarha-palstan omistaja, joka on ollut elämänsä mielenterveystyössä tavalla tai toisella ja toimii alalla edelleen.

Biologi Leena Luoto vastaa lehden Kysymyksiä palstalle lähetettyihin kysymyksiin. Hän hoiti puutarhaa aluksi äidin opein, mutta kasvi- ja puutarhatieteen opiskelu sekä monipuoliset työtehtävät kasvisten parissa ovat tuoneet lisävalaistusta alaan. Nyt hän jakaa puutarha-alan tietoa ja harrastuksen iloa sekä alalle aikoville että vanhoille konkareille ja innokkaille harrastajille.

Lehden painosmäärä on 4 000. Lukijakunnassa korostuu siirtola- ja ryhmäpuutarhaviljelijät. Lukijoita ovat myös muut aiheesta kiinnostuneet yksityishenkilöt, puutarha-alan opiskelijat, kirjastojen lehtilukusalien kävijät sekä useat viranomaistahot.

Tutustu tuoreimman numeron sisältöön tästä.

Siirtolapuutarha-lehden aikataulut 2020

NroTekstit toimitukselleAineistopäivä (ilmoitukset)Ilmestymisvko
5/2016.10.20206.11.2020vko 51

Siirtolapuutarha-lehden aikataulut 2021

NroTekstit toimitukselleIlmestymisvko
1/2120.1.2021vko 9
2/2124.3.2021vko 18
3/2126.5.2021vko 27
4/2111.8.2021vko 38
5/2120.10.2021vko 48

Palstoilla tapahtuu -kirjoitukset

Aineisto lähetetään osoitteeseen toimitus@siirtolapuutarhaliitto.fi.

Tulossa olevista kirjoituksista tulee ilmoittaa toimitukselle hyvissä ajoin ennen tekstien aineistopäivää, jotta kirjoituksille voidaan varata tila lehdessä.

Anna lukijan äänen kuulua!

Osallistu lehden lukijakyselyyn - voit voittaa 50 €:n arvoisen S-ryhmän lahjakortin. Kysely on auki 5.11.2020 asti.

Jos haluat palautteellasi osallistua lehden yksittäisen numeron lukijapalkinnon arvontaan, niin kerro mikä mielestäsi oli tuoreimman numeron paras juttu lähettämällä sähköpostia osoitteeseen toimitus@siirtolapuutarhaliitto.fi