Alueelliset puutarhakurssit 2021

Ilmaiset alueelliset puutarhakurssit viljelijöille

Tänäkin vuonna liitto järjestää alueellisia puutarhakursseja. Kurssit ovat vuosien saatossa saaneet runsaasti kiitosta.

Mitä ja missä?

Alueilla järjestetään kurssi, joka tukee kestävää kehitystä. Ehdolla on neljä aihetta, joista alueen jäsenyhdistykset päättävät yhdessä mikä tarjolla olevista aihevaihtoehdoista ko. alueella toteutetaan.

Kurssit pidetään ensisijaisesti siirtolapuutarha-alueella, jolla on mahdollisuus tarjota tarvittavat tilat kurssia varten. Jos kurssia ei voida järjestää siirtolapuutarhan omissa tiloissa, voidaan koulutus pitää kohtuuhintaisessa ulkopuolisen tarjoamassa tilassa.

Paikkakuntakohtainen lista eri alueiden kurssien aiheista, päivämääristä ja kurssipaikoista päivitetään tälle sivulle sitä mukaan, kun ne vahvistuvat. Kurssin kesto on kolmisen tuntia.

Osallistuminen kurssille ei edellytä, että on viljelijä järjestävässä siirtolapuutarhassa, vaan kaikki kurssit ovat avoimia kaikille jäsenyhdistysten viljelijöille.

Opettaja

Kurssien opettajana toimii Leena Luoto. Leena on biologi, jolle kasvit ovat työ ja harrastus. Leena on myös tietokirjailija, ötökkatieto.fi -sivuston äiti, suositun Facebook-ryhmän ’Puutarhan parhaaksi’ perustaja ja ylläpitäjä sekä mm. radiosta ja tv:stä tuttu asiantuntija. Leena on myös oman lehtemme ’Kysymyksiä palstalta’ -asiantuntija sekä monille tuttu luennoitsija kahden edellisen vuoden alueellisilta kursseilta.

Leena ja Heikki Luodon uusi kirja 'Ötökät lähiluonnossa' ilmesty keväällä 2021.

Mitä maksaa?

Liitto kustantaa kurssin jäsenyhdistystensä viljelijöille jäsenetuna. Osallistuminen on siis ilmaista, mutta edellyttää ennakkoilmoittautumista.

Ilmoittautumiset ensisijaisesti liittoon.  Viljelijät voivat halutessaan osallistua useammalle kurssille.