Puutarhakävelyt Helsingissä

Tervetuloa mukaan!

Liiton tarjoama Helsingin alueellinen puutarhakurssi jouduttiin valitettavasti perumaan liian pienen ilmoittautuneiden määrän takia. Sen vaihtoehtona liitto tarjoaa nyt puutarhakävelyjä kolmessa helsinkiläisessä siirtolapuutarhassa. Kävelyt ovat uuden toimintamuodon kokeilu.

Noin puolitoista tuntia kestävän kävelyn aikana keskitytään öttiäisiin ja niiden luonnonmukaiseen torjuntaan - asiantuntevana opastajana Leena Luoto. Ihmeteltävät öttiäiset löytyvät mukaan ilmoittautuneiden siirtolapuutarhojen viljelijöiden palstoilta.

Mukaan kävelylle ovat tervetulleita kaikki helsinkiläiset siirtolapuutarhurit. Kävelyt aloitetaan klo. 18. Päivämääristä ja lähtöpaikoista löydät lisätietoa alla. Jokaiselle kävelylle on varoiksi olemassa varapäivä, jos vaikka sattuisi niin onnettomasti, että varsinaiselle päivälle ennustetaan rajua ukonilmaa.

Tule paikalle julkisilla, pyöräillen tai kävellen - siirtolapuutarhoissa ei ole pysäköintipaikkoja ulkopuolisille. Reittiohjeen voit katsoa Reittioppaasta.

Kävelyille ei tarvitse ilmoittautua.

Talin siirtolapuutarha

Pitäjänmäentie 32, 00360 Helsinki

Kävely toteutetaan maanantaina 19.7.2021 klo. 18 alkaen. Varapäivä on keskiviikko 21.7. Kokoontuminen Talin keskusaukiolla.

Julkisen liikenteen yhteydet Talin siirtolapuutarhaan:

• Runkolinja 550 (Itäkeskus - Westendinasema)
  • Runkolinja 200 (Elielinaukio - Espoon keskus)
  • Bussit 14 ja 39 Kampista, bussi 59 Sompasaaresta, bussi 54 Itäkeskuksesta

HUOM: Siirtolapuutarhalla on oma nimikkopysäkki, jolta pääsee pääportille (kartassa nro 1). HSL:n reittiopas on ajoittain neuvonut virheellisesti jäämään pois edellisellä pysäkillä (Takomotie) ja kävelemään lukitulle sivuportille.

Vallilan siirtolapuutarha

Elisabeth Kochin tie 1, 00550 Helsinki

Kävely toteutetaan tiistaina 27.7.2021 klo. 18 alkaen. Varapäivä on perjantai 30.7.  Kokoontuminen Toimelan kentällä.

Julkisen liikenteen yhteydet Vallilan siirtolapuutarhaan:

• Raitiovaunut 6 ja 8, Paavalin kirkon pysäkki
  • Bussit 55, 70, 71, 71B, 73, 73N, 74, 74N, 75, 77, 77N, 78

Kumpulan siirtolapuutarha

Kalervonkatu 1 a, 00610 Helsinki

Kävely toteutetaan maanantaina 2.8.2021 klo. 18 alkaen. Varapäivä on keskiviikko 4.8.  Kokoontuminen siirtolapuutarhan pysäköintipaikalla pääportin sisäpuolella.

Julkisen liikenteen yhteydet Kumpulan siirtolapuutarhaan:

• Raitiovaunu 1 (pysäkki Koskelantien risteyksessä Mäkelänkadulla)
  • Bussit 65A ja 65N (Vähäkyröntien pysäkki Sofianlehdonkadulla tai Koskelantien pysäkit)
  • Bussit 57, 64N, 69, 06N, 09N, 506, 518 (Koskelantien pysäkit)
  • Mäkelänkadun ja Koskelantien risteyksessä pysähtyvät bussit