Ilmaisia PUUHA-webinaareja

5.10.2023

Siirtolapuutarhaliitto on Puutarhaliitto ry:n jäsen. Puutarhaliitto hallinnoi kaksivuotista (2022-2023) PUUHA-hanketta, joka mm. järjestää luentoja ja asiantuntijaesitelmä.

Syksyn aikana hanke järjestää kaksi mielenkiintoista  webinaaria. Webinaarit ovat ilmaisia ja ne on tarkoitettu Puutarhaliiton jäsenyhdistysten jäsenille - siis myös liiton jäsenyhdistysten viljelijöille. Jos aiheet kiinnostavat, niin ilmoittaudu mukaan!

ke 18.10.2023 klo. 18:00-19:30

Monivuotiset vihannekset

Puutarhuri Henna Jämsä kertoo meille helpoista ja terveellisistä joka pihaan ja puutarhaan sopivista monivuotisista vihanneksista ja ajankohtaisista syyskylvöistä. Henna on myös ollut mukana suomentamassa ruotsalaista Monivuotiset vihannekset -kirjaa. Kirjan viljelyohjeet sopivat lähes suoraan Suomenkin leveysasteille ja ne ottavat huomioon ilmastonmuutokseen sopeutuvan maailman. Kirjassa on viljelyohjeiden lisäksi mm. reseptejä ja säilöntäohjeita sekä taulukoita vihannesten ravintosisällöistä. Luennolla on myös varattu aikaa keskustelulle ja kysymyksille.

Voit tutustua kirjaan ja aiheeseen ennakkoon täällä:

Webinaari pidetään Microsoft Teamsin välityksellä. Ilmoittaudu webinaariin viimeistään keskiviikkona 18.10.2023 klo. 12.00 mennessä. Kaikille ilmoittautuneille lähetetään osallistumislinkki sähköpostitse ennen webinaarin alkua.

Ilmoittautumislomake

ke 15.11.2023 klo. 18:00-19:30

Hiilipuutarhurointi

Hiilipuutarhuroinnilla tarkoitetaan toimia, joilla pientalojen pihoilla voidaan kasvillisuuden avulla parantaa hiilensidontaa ja varastointia. Tutkijayliopettaja (HAMK) ja CO-CARBON -hankkeen asiantuntija Outi Tahvonen luennoi pientalojen hiilipuutarhurointiin liittyvistä asioista hankkeen näkökulmasta.  Monialainen tutkimushanke on määritellyt näille toimille kuusi teemaa ja luonut hiilipuutarhurointia varten Kotipihan hiilikortiston, lisätäkseen asukkaiden innostusta hiilipuutarhurointiin.

Webinaari pidetään Zoom -alustan kautta. Ilmoittaudu webinaariin viimeistään keskiviikkona 15.11.2023 klo. 12.00 mennessä. Kaikille ilmoittautuneille lähetetään osallistumislinkki sähköpostitse samana päivänä ennen webinaarin alkua.

Ilmoittautumislomake