Kotipuutarha jatkaa osana uudistuvaa Puutarhaliittoa

27.2.2024

Kotipuutarha houkuttaa harrastamaan jo maaliskuussa

Puutarhaliiton tiedote

Lähes 100-vuotias Puutarhaliitto uusiutuu vuoden 2024 aikana muuttuen puutarhaharrastajien yhteiseksi liitoksi. Jatkossa Puutarhaliitto keskittyy palvelemaan kasvavan puutarhaharrastajajoukon tarpeita karsien ammattilaisille tuotettuja tukipalveluitaan. Tavoitteena on tukea toiminnalla aktiivisia puutarhaharrastajia ja kehittää suomalaista puutarhakulttuuria. Samalla on päätetty, että Kotipuutarha-lehden kustantaminen jatkuu Puutarhaliitossa.

Kotipuutarha on puutarha-aiheinen yleisölehti, joka ilmestyy tänä vuonna yhdeksän kertaa.  Kotipuutarhan lukijat kuvailevat lehteä laadukkaaksi, ajankohtaiseksi ja asiantuntevaksi harrastelehdeksi. Painettua lehteä täydentävät lehden verkkosivusto, uutiskirje ja sosiaalisen median kanavat.

Puutarhaliitto on kustantanut Kotipuutarha-lehteä yhtäjaksoisesti vuodesta 1941. Lehti on yksi Suomen vanhimmista yhtäjaksoisesti ilmestyneistä aikakausilehdistä. Lehti on suunnattu kaikenikäisille ja -tasoisille puutarhaharrastajille, jotka löytävät itselleen sopivaa hyödyllistä ja innostavaa sisältöä sekä painetusta lehdestä että digitaalisista kanavista. Kotipuutarha-lehti painottaa luontoa säästävän puutarhanhoidon periaatteita ja pihaluonnon monimuotoisuutta Puutarhaliiton arvojen mukaisesti.

Puutarhaliitolla on jäseninä yhteensä 28 alueellista ja 11 valtakunnallista puutarhayhdistystä. Jatkossa Kotipuutarha-lehti on mukana kehittämässä jäsenistölle suunnattuja palveluja.

Lisätietoja

Timo Taulavuori, toimitusjohtaja, Puutarhaliitto ry - timo.taulavuori@puutarhaliitto.fi   p. 040 745 3005

Minna Siltala, päätoimittaja, Kotipuutarha-lehti - minna.siltala@puutarhaliitto.fi   p. 040 525 1583

Iloa ja hyötyä puutarhasta! Puutarhaliitto (1925) haluaa parantaa suomalaisten hyvinvointia tasokkaan puutarhatuotannon, terveyttä edistävien tuotteiden, viihtyisien viheralueiden ja innostavan puutarhaharrastuksen kautta. Tavoitteena on edistää  harrastustoiminnan elinvoimaisuutta.