Siirtolapuutarhaliiton Kohtaamispäivä 9.7.2016

10.5.2016

Siirtolapuutarhaliiton Vihervuosi 2016 -päätapahtuma on kaikkien viljelijöiden Kohtaamispäivä Vallilan siirtolapuutarhassa Helsingissä lauantaina 9.7.2016.

Ohjelma

Päivä alkaa ilmoittautumisella ja aamukahvilla klo 9 – varsinainen ohjelma alkaa klo 10. Klo 11-16 on erilaista ohjelma, josta jokainen osallistuja voi koota itselleen mieluisan yhdistelmän:

• Sekä siirtolapuutarhakierros että Kumpulan Kasvitieteellisen puutarhan opastus
  • Vain siirtolapuutarhakierros
  • Vain Kumpulan Kasvitieteellisen puutarhan opastus
  • Koko päivä Vallilassa
  • Urheilukilpailuihin osallistuvat. Kisailijoilla on iltapäivällä mahdollisuus osallistua Kumpulan Kasvitieteellisen puutarhan opastukseen.

Siirtolapuutarhakierros toteutetaan busseilla ja kierroksen aikana vieraillaan Ruskeasuon siirtolapuutarhassa ja Herttoniemen siirtolapuutarhassa.

Kumpulan Kasvitieteellinen puutarha sijaitsee Vallilan siirtolapuutarhan naapurissa. Opastuksesta vastaavat Luomuksen (Luonnontieteellisen keskusmuseon) koulutetut puutarhaoppaat.

Lounas järjestetään porrastetusti valitun ohjelmakokonaisuuden mukaan. Kaikilla Kohtaamispäivään osallistuvilla on mahdollisuus tutustua Vallilan siirtolapuutarhaan ja museomökkiin sekä tietty tavata tuttuja ja solmia uusia kontakteja. Klo 16 ohjelmassa on palkintojen jako ja lähtökahvit, joten kotimatka alkaa viimeistään klo 17.

Kohtaamispäiväpaketti

Kohtaamispäiväpakettiin kuuluvat kahdet kahvit ja lounas siirtolapuutarhassa sekä kaikki ohjelma. Ohjelmassa mm. mahdollisuus osallistua siirtolapuutarhakierrokselle sekä Kumpulan Kasvitieteellisen puutarhan opastukseen, osallistuminen kilpailuihin ja tutustuminen Vallilan museomökkiin.

Kohtaamispäiväpaketin hinta on 25 euroa/hlö.

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen oman yhdistyksen kautta 5.6.2016 mennessä. Kerro ilmoittautuessasi osallistutko siirtolapuutarhakierrokseen ja/tai opastettuun tutustumiseen Kumpulan kasvitieteelliseen puutarhaan.