Kansainvälinen diplomi luovutettu Herttoniemen Spy:lle

29.8.2019

SSpl:n puheenjohtaja vastaanotti Herttoniemen Spy:n diplomin Grazissa. Kuvassa Kv. liiton hallituksen puheenjohtaja Wilhelm Wohatschek Itävallasta, SSpl:n puheenjohtaja Pertti Laitila, Kv. liiton puheenjohtaja Peter Paschke Saksasta ja Kv. liiton pääsihteeri Malou Weirich Luxemburgista. (kuva: SSpl)
SSpl:n puheenjohtaja luovutti diplomin Herttoniemen Spy:n puheenjohtajalle Kaija Kumpukalliolle. (kuva: Anne Mattsson)
'Anna kukille ja kasveille uusi elämä' -hankkeen tehotiimi ansaitun diplomin kera. (kuva: Anne Mattsson)

Lämpimät onnittelut Herttoniemeen!

Maaliskuussa pidetyssä Kansainvälisen Siirtolapuutarhaliiton yleiskokouksessa päätettiin yksimielisesti myöntää diplomi innovatiivisesta projektista helsinkiläiselle Herttoniemen Siirtolapuutarhayhdistykselle.

Projektista löydät lisätietoa täältä

Diplomi luovutettiin SSpl:n puheenjohtajalle Itävallassa Study Session -tapahtuman yhteydessä 22.8.2019. Luovutustilaisuudessa kunniakirjan sai seitsemän siirtolapuutarhayhdistystä eri puolilta Eurooppa.

Kaikista palkituista hankkeista löydät lisätietoa (englanniksi) täältä.

Herttoniemen siirtolapuutarhassa 28.8.2019 pidetyssä Riihi-illassa diplomi pääsi lopulta kotiin. Lämminhenkisessä tilaisuudessa diplomin vastaanotti yhdistyksen puheenjohtaja Kaija Kumpukallio, joka luovutti sen edelleen projektiin osallistuneelle porukalle.

Kansainvälisen Siirtolapuutarhaliiton diplomit

Kv. liiton yleiskokous voi myöntää - kansallisen liiton hakemuksesta - diplomeja ansioituneille siirtolapuutarhayhdistyksille. Diplomikategorioita on kolme: innovatiivinen projekti, sosiaalinen toiminta ja ekologinen toiminta. Lisätietoa huomionosoitusten kriteereistä saat liiton toimistosta.

Herttoniemen Spy:n diplomi on toinen Suomeen saatu kansainvälinen huomionosoitus. Ensimmäisen diplomin sai Vallilan Spy museomökistään vuonna 2014.