Siirtolapuutarha-lehti on nyt Aikakauslehtien Liiton jäsen

27.2.2020

Liiton julkaisema Siirtolapuutarha-lehti on hyväksytty Aikakauslehtien liiton jäseneksi.

Aikakauslehtien liiton jäseninä ovat kaikki merkittävät  aikakauslehtikustantajat Suomessa. Se on ainoa aikakauslehtien etujen puolustaja Suomessa. Kustantajajäseniä on noin 250 ja ne julkaisevat lähes 500:aa aikakauslehteä ja verkkojulkaisua. Liitossa ovat edustettuina yleisö-, ammatti- ja järjestölehdet sekä asiakaslehdet. Liitto on perustettu vuonna 1946.

Aikakauslehtien Liiton markkinointinimi on Aikakausmedia

Liitto on jäsenlehtien yhteistyöfoorumi, joka tarjoaa niin isoille kuin pienille lehdille räätälöityjä erikoispalveluita ja edunvalvontaa. Se tutkii, markkinoi, viestittää ja kouluttaa sekä kehittää oppilaitoksille suunnattua mediakasvatusta.

Sääntöjen mukaan Aikakauslehtien liiton jäseneksi voi liittyä jokainen Suomessa ilmestyvän aikakauslehden tavoin toimitetun aikakautisen tai verkkojulkaisun kustantaja tai julkaisija, joko yksityinen Suomen kansalaisuuden omaava henkilö tai Suomessa rekisteröity oikeuskelpoinen yhteisö, jonka liiton hallitus jäseneksi hyväksyy ja joka sitoutuu noudattamaan liiton sääntöjä ja niiden nojalla tehtyjä päätöksiä.

Aikakausmedia valvoo aikakausmediakustantajien ja -julkaisijoiden etuja. Se kehittää ja tarjoaa työkaluja, joilla ala pystyy vastaamaan muuttuvan mediakentän kilpailuun.