Lepaan kurssi on peruutettu

16.3.2020 klo 15:30

Tänään hallitus on päättänyt keskeyttää lähiopetuksen oppilaitoksissa kouluista korkeakouluihin keskiviikosta 18.3. alkaen 13.4. asti.

Siirtolapuutarhaliiton perinteisen Lepaan kurssin kurssikirje lähetettiin ilmoittautuneille (22 viljelijää, 12 yhdistyksestä) viime viikolla. Nyt joudumme valitettavasti ilmoittamaan, että kovasti odotettu kurssi on peruttu.

Kurssin opettaja, Eija Rekola, oli tänään alkuiltapäivästä keskustellut esimiehensä kanssa liiton tämän kevään kurssin kohtalosta. He olivat päätyneet siihen, että Siirtolapuutarhaliiton puutarhakurssi 20.-24.4.2020 peruutetaan. Tällä hetkellä kukaan ei tiedä, miten COVID-19 -viruksen leviäminen maassamme etenee - ja millä aikataululla.

Jahka virustilanne tasaantuu, niin liitto ryhtyy selvittämään Lepaan kanssa voitaisiinko kurssi mahdollisesti järjestää syksyllä, vai käykö nyt tänä vuonna niin onnettomasti, että pitkän perinteen omaava kurssi siirtolapuutarhureille jää pakosta vuodeksi tauolle.

Kurssin peruuntuminen on erityisen valitettava asia niille, jotka olivat järjestäneet itselleen kurssiviikoksi lomaa. Mutta tilanne maassamme on nyt täysin poikkeuksellinen, ja jokaisen suomalaisen terveydestä huolehtiminen on ensisijaisen tärkeä asia kaikille.

Nyt peruutetulle kurssille ilmoittautuneet tulevat saamaan seuraavasta kurssista tietoa ennen muita.