Liiton kurssiasiaa

10.2.2021

Liiton yhdistystoiminnan kurssi jäsenyhdistysten hallinnon jäsenille järjestetään huhtikuussa verkkokoulutuksena. Kurssin aihe on 'Eurot ojennukseen' ja kurssin päivämäärä on 10.4.2021. Lisätietoa tulee pikimmiten.

Pitkän perinteen omaavaan ja siirtolapuutarhureille räätälöityyn Lepaan kurssiin tulee - valitettavasti - toinen peräkkäinen katkos. Viikolle 15/2021 kaavailtu kurssi on peruttu.

Siirtolapuutarhaliitto on yhteistyökumppani 13.4.2021 klo. 13-16  järjestettävässä 'Hyvinvoiva maaperä - hyvinvoiva puutarha' webinaarissa (ks. kuva). Webinaarin tallenne tullaan julkaisemaan katsottavaksi livelähetyksen jälkeen.

Webinaarin ohjelma:

• Avaus, Annamari Arrakoski-Engardt, Hyötykasviyhdistyksen hallituksen pj, toimitusjohtaja, John Nurmisen Säätiö
  • Maaperän kasvukunto, erikoistutkija Riikka Keskinen, Luke
  • Orgaanisen aineksen merkitys maan kasvukunnolle, erikoistutkija Helena Soinne, Luke
  • Mikromuovit maaperässä, erikoistutkija Salla Selonen, Syke
  • Sienijuuren ja mikrobien merkitys puutarhakasveille, tutkija Sannakajsa Velmala, Luke
  • Torjunta-aine jäämien hallinta kierrätyslannoitteissa ja kasvualustoissa, tuotekehitysjohtaja Hannamaija Fontell, Biolan
  • Maaperän kunnon määrittäminen, myyntipäällikkö Manna Kaartinen, Eurofins

Liitto suunnittelee myös omien webinaarien toteuttamista. Tähtäimessä on webinaarisarja, jonka kohderyhmänä on ensisijaisesti uudet viljelijät. Webinaarien järjestämisen pilotointi tultaneen toteuttamaan  luennolla 'Sosiaalinen media ja puutarhanhoidon murros', jonka piti olla heinäkuun 2020 Kohtaamispäivän luennon aiheena.