Puheenjohtajakokous Rovaniemellä

Aika: 10.8.2019

Ohjesääntönsä mukaisesti SSpl:n hallitus kutsuu jäsenyhdistysten puheenjohtajat koolle kahden vuoden kuluttua liittokokouksesta elokuussa. Kokouksessa käsitellään toimintasuunnitelman ja talousarvion toteutuma-astetta kuluvalta liittokokouskaudelta sekä muita mahdollisia jäljellä olevalla liittokokouskaudella hoidettavaksi tulevia liittokokouksessa päätettyjä asioita. Kokouksessa yhdistykset voivat tiedottaa myös niistä asioista, joiden hoitamiseen yhdistykset toivovat liiton toimenpiteitä.

Vuoden 2017 liittokokouksen päätöksen mukaisesti kokous 2019 järjestetään Rovaniemellä, jossa Napapiirin Rpy täyttää 20 vuotta. Kokouspaikka on Scandic Pohjanhovi.

Puheenjohtajakokoukseen on ilmoittautunut 29 henkilöä - jäsenyhdistysten puheenjohtajia sekä liiton hallituksen edustajia ja toimihenkilöitä. Osallistujia on 18:sta siirtola-/ryhmäpuutarhasta ympäri maan. Varsinaisen kokouksen asiasisällön lisäksi päivä tullee tarjoamaan osallistujille oivan mahdollisuuden verkostoitumiseen ja vertaistukeen.

Valtaosa osallistujista aloittaa kokousmatkansa perjantai-iltana astumalla pohjoiseen vievään yöjunaan - joko Helsingistä tai Tampereelta. Lauantaina - pitkän päivän päätteeksi - sama joukko painaa uudestaan päänsä junan makuuhytin tyynyyn saapuakseen lähtöpaikkaansa sunnuntaina aamulla.

Päivän ohjelma 10.8.2019:

07:13 Yöjuna saapuu Rovaniemelle
07:30 Aamiainen hotellissa
08:30 Kokous
11:30 Lounas (buffet) hotellin ravintolassa
12:30 Kokous
14:45 Kuljetus Napapiirin ryhmäpuutarhaan
15:00 Napapiirin Rpy:n 20-vuotisjuhla, tutustuminen ryhmäpuutarhaan ja kevyt iltapala
19:00 Kiertoajelu, joka päättyy rautatieasemalle
21:15 Yöjuna lähtee Rovaniemeltä